torstai 22. marraskuuta 2012

Lisää alastomia totuuksia

Sairasloma blogista rikkoutuu nyt jo kahden päivän jälkeen, säälittävää :D Halusin kuitenkin ottaa kantaa erääseen blogeissa paljon näkyneeseen aiheeseen, ja kyllä, nyt on kyse ruton lailla levinneestä Naked truth -blogihaasteesta. Jos et vielä tiedä, mistä on kyse, käy lukaisemassa täällä. Lyhyesti kuitenkin, ideana oli julkaista itsestään täysin meikkaamaton & muokkaamaton kuva blogissa. Vaikka en suomalaisia blogeja hirveästi seuraakaan, kuultuani haasteesta yllyin mielenkiinnosta googlailemaan eri blogeissa julkaistuja meikkaamattomia kasvokuvia. Moni oli rohkeasti lähtenyt mukaan tempaukseen kera upeiden, luonnonkauniiden kuvien, ja musta idea tämän haasteen takana olikin heti mahtava.

Kuvia lisää selaillessa alkoi kuitenkin vähän mietityttämään, että onko tämä sittenkään niin siisti juttu. Monella oli nimittäin näissä ”täysin ehosteettomissa” kuvissa kuitenkin ripsenpidennyksiä, pigmentoituja kulmia ja mitä vielä. Eihän niitä tietenkään poiskaan kuvaa varten saa, mutta mun mielestä sellaiset kuvat ei sovi teeman ”naked truth” alle, ei ainakaan ilman, että kirjoittaja kuvan alla näistä erikseen huomauttaa. Mutta tää on vaan mun mielipide.

Esimerkiksi mulla on luonnostaan niin vaaleat piirteet, että ripsenpidennykset tekisi mut jo yksinään ihan erilaisen, meikatun näköiseksi. Mun kulmat ja ripset luonnostaan lähes yhtä vaaleat kun mun hiukset, ja siksi meikki tekee mun kasvoilla suuren eron. Kaikki mun naaman karvat on luonnollisessa tilassaan – kulmia enkä ripsiä en ole ikinä edes koittanut värjätä, hiuksetkin on olleet täysin omassa värissään nyt jo parin vuoden ajan. Kun pesen päivän jälkeen meikit pois, katsoo mua peilistä täysin korjaamaton ja ehostamaton Eerika.

Ja niin mä sen haluankin olevan. Mitään lisäripsiä, pigmentointeja, tekorusketusta tai muitakaan ”täytteitä” ei tulla mun naamassani näkemään – vaikka se tarkoittaisikin sitä, että olen meikittöminä kotihengailupäivinä lähinnä silmättömän ameeban näköinen. Vaikka kaikki nää pikku lisukkeet jo melkein taidetaankin laskea ”jokatytön perusvarustukseksi” ja siksi niitä on näkynyt myös näissä ”naked truth” kuvissa, mun mielestäni kaikki tuollaiset korjailut on osa ehostusta. Niissä ei ole mitään pahaa, mutta ei ne osa luonnollista kauneutta todellakaan ole.

Mä tykkään meikkaamisesta, ja mielelläni laittaudun oikein ajan kanssa ennen kuin lähden ulos. Yliopistolle meikkaan yleensä sen mukaan, paljonko on aikaa. Täysin naturellina en juuri koskaan lähde ulos, mutta usein korjaan ihon tasaisuutta BB-voiteella jättäen silmät täysin meikkaamatta. Näytän ilman silmämeikkiä todella nuorelta, mutta välillä on kiva korostaa ihan omia vaaleita piirteitään :) Silti nautin hirmuisesti näyttävien meikki-lookkien luomisesta, tummista huulista ja luomivärien sutimisesta – ei aina tarvitse olla luonnollinen Elovena-tyttö.

Täällä blogissa pyrin luonnollisesti julkaisemaan mahdollisimman onnistuneita otoksia itsestäni, eihän sitä kukaan lataa facebookkiinkaan huonoja oma-kuvia. Muokkaan lähes jokaisen blogiin tulevan kuvan säätämällä värejä, kontrastia, ja muita tyylittelykikkoja. En mielestäni näytä jokaisessa kuvassa mitenkään kauniilta, mutta se ei mun mielestä ole tarpeellistakaan. Blogia lukee muutenkin moni, jotka tuntee mut oikeassakin elämässä, eli tietää tarkalleen miltä näytän.

Mietin kauan, otanko tämän Naked truth -haasteen täällä esille ja laitanko itsestäni kuvan tänne ilman meikkiä. Sitten tajusin, että oon esiintynyt täällä jo monessa kuvassa ilman mitään ehostuksia, lähinnä mun matkapostausten yhteydessä. En oo ikinä ajatellutkaan sen olevan mitenkään erityistä, koska onhan ihan luonnollista, että aurinkoa ottaessa, uidessa, tai tulivuoren huipulle vaeltaessa on naama meikitön :D Niinpä päätin nostaa vajaa pari kuukautta sitten julkaisemani foton tähän. Kuvan, jossa mulla ei ole yhtään meikkiä naamassa, vaan siinä näkyy tarkasti ihon epätasaisuus ja haalean vaaleat piirteeni. Siltikään kuvaa julkaistessa ei mielessäni käynyt ajatus, että hui, tässähän ei ole meikkiä. Päinvastoin muistan ajatelleeni, että ihan kiva raikas loma-naama!


Lisää meikkaamattomia kuvia musta löytyy selailemalla postauksia travelling -tunnisteen alta! Näitä voi verrata vaikka noihin mun halloween pippaloissa olleisiin pakkeleihin - ihan kuin olisi kyseessä kaksi eri tyttöä :p Ja hei, vaikka itse en pidä olemustani erityisen tyrmäävänä ilman meikkiä (omasta mielestäni näytän lähinnä 15 -vuotiaalta), on se vaan ihanaa kun joku sanoo, että olen parhaimmillani ilman mitään ehostusta. On myös kiva vastaanottaa kehuja kauniista hiustenväristä tai ripsistä kun tietää, että ne on nimenomaan luonnollisesti osa mua. Täällä ollaan siis sitä mieltä, että luonnollinen kauneus on sitä parasta kauneutta - oli sitä sitten ehostettu meikillä tai ei :)

6 kommenttia:

  1. Amen! En voisi olla enempää samaa mieltä. Olen itsekkin samanlainen vaaleakarvainen suomalainen ja sinnikkäästi kasvatan omaa hiusväriänikin takaisin ja ripsenpidennyksistäkin luovuin. En halua olla jatkuvasti ehostettu, siinä häviää ilo meikkaamisestakin.

    Ja olet (kuten niin moni muukin) kaunis ilman meikkiä :)

    VastaaPoista
  2. voi kiitos:) ja juu, vaikka juhlimaan mennessä on sitten kiva meikata näyttävämminkin, aamu kympiltä koulussa en edes haluaisi näyttää hirveän tällätyltä:>

    VastaaPoista
  3. Ihana teksti! Olet todella nätti ilman meikkiä :) Ja hienoa, että bloggaajat on tarttuneet tähän haasteeseen! :)
    fashionfriendsandfootball.blogspot.com

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...